Nagroda Kids Design Award przyznawana jest corocznie za prace projektowe skierowane do niemowląt i małych dzieci. Tegoroczna faza zgłaszania projektów dla projektantów z całego świata jest otwarta do 31 maja
Dzięki Kids Design Award firma Kölnmesse nagradza produkty, które nie są jeszcze gotowe do wprowadzenia na rynek, nie są produkowane masowo, i znacznie różnią się kształtem, materiałem, lub technologią od produktów dostępnych obecnie na rynku. Dziesięć nominowanych projektów jest prezentowanych na planowanych we wrześniu targach dla dzieci i młodzieży. Celem konkursu jest nawiązanie współpracy projektantów z partnerami biznesowymi, i doprowadzenie ich produktów do dojrzałości rynkowej.
Udział w targach jest bezpłatny, a organizatorzy pokryją koszty podróży do 200 euro. Targi zapewniają również bezpłatne zakwaterowanie.
Uczestnicy mogą zgłaszać swoje prace do 31 maja 2020 r.
Poniżej prezentujemy kilka projektów z poprzedniej edycji.
Fleet by Anna Ulmer.
Seria łodzi Fleet to modułowy zestaw zabawek, który zachęca dzieci do zabawy z różnymi nieelektrycznymi modułami napędowymi. Od silnika parowego po silnik gumowy i jednostkę napędzaną balonem – drewniane korpusy łodzi można wyposażyć w wybrany silnik, który będzie mógł konkurować w każdym wyścigu wannowym.
Alma – by Yaara Nusboim – Projekt zabawek terapeutycznych przeznaczonych dla dzieci borykających się z problemami emocjonalnymi. Metoda terapii zabawowej sugeruje, że dzieci są w stanie leczyć się same, po prostu potrzebują do tego odpowiednich warunków. Lalki wykonane są z drewna klonowego i elastycznego tworzywa sztucznego, reprezentują zakres emocji napotykanych podczas terapii. Lalki mają za zadanie ułatwić dziecku kontakt z jego światem wewnętrznym, a także poprawić i uzdrowić jego kondycję.
Imaginary Language – Alessandra Fumagalli Romario
Zgodnie z teorią psychologii Irvinga Bidermana, ludzki mózg rozpoznaje obiekty poprzez wyodrębnienie ich w podstawowe formy geometryczne zwane „Geon’ami„. Ludzie są w stanie nadać funkcjonalne znaczenia abstrakcyjnym formom poprzez rzutowanie na nie własnej społeczno-kulturowej wiedzy wynikającej z doświadczenia.
Język wyimaginowany składa się z archetypicznych form geometrycznych, które mogą być łączone w celu stworzenia nieokreślonych i otwartych obiektów. Dzieci, aktorzy i ci, którzy chcą poprawić swoją wyobraźnię, mogą ją wykorzystać do zwiększenia swojego wewnętrznego, ekspresyjnego potencjału.
W hiperfunkcjonalnym społeczeństwie, w którym często nie ma miejsca na oglądanie alternatywnych rzeczywistości, Imaginary Language jest portalem do wyobrażania sobie nowych.